Kom og nyt våre rolige yogatimer!
Vi ønsker velkommen til deg som er nybegynner i yoga og til deg som har mye erfaring.

Les mer om de ulike kursene

Poetic Yin Yoga
Poetic Yin Yoga

Yin yoga together with inspired poetry and ambient music create an atmosphere of deep relaxation and contemplation. This is a slow class to dive into your yoga for release and insight, and to savor the moment with beautiful sounds and timeless wisdom. The postures are held for longer periods, moving slowly with periods of rest between. The benefits of this style of practice work more with the connective tissue and ligaments, rather than the soft muscles, and have a gently stimulating effect on the energy channels, or meridians. Staying longer in each posture gives space to meet with your experience in new ways, and let go of deeper layers of holding in both the body and mind. Poetry and readings carefully selected from themes of yoga philosophy give us the opportunity to reflect on their meaning in our own practice. The class ends with some restorative postures and a long relaxation. 


In English

Nivå: passer for alle

Holistisk yoga
Holistisk yoga

Din intensjon har kraft! Gjennom å bli mer bevisst hva du virkelig ønsker i ditt liv, kan du skape radikale forandringer!

Holistisk Yoga er kurset for deg som ønsker å bruke yoga til skape forandring. I kombinasjon med enkle fysiske øvelser som vektlegger tøying og pust benytter vi på dette kurset avspenninger og meditasjoner med affirmasjoner, visualisering og sankalpa (intensjon). Du får hjelp til å bli mer bevisst hva du virkelig ønsker og hvilke kvaliteter du vil fylle livet ditt med. De ukentlige timene og det sosiale samværet omkring yoga gir deg støtte i arbeidet med å holde en klar intensjon.

Kurset passer for alle, men er spesielt skapt for deg som er sykmeldt, utbrent, stresset eller sliten. Det gir deg gode teknikker for å mestre stress, overvinne smerte og transformere misnøye. De fysiske øvelsene blir tilpasset etter dine behov for å bygge opp din energi fra grunnen.

Nivå: passer for alle

Energiyoga
Energiyoga

EnergiYoga gir deg enkle fysiske øvelser med vektlegging av tøying og pust. Du får styrke gjennom bedre kontakt med kroppen og på kroppens egne premisser. De fysiske øvelsene har til hensikt å øke sirkulasjonen og energiflyten i kroppen, og de gode avspenningene og meditasjonene gir en deilig blanding av ro og oppstemthet til sinnet.

Kurset passer for alle, og er spesielt skapt for deg som har behov for å fylle kropp og sinn med mer velvære og energi, og deg som trenger gode teknikker for å mestre stress. Øvelsene blir tilpasset etter dine behov for å bygge opp din energi fra grunnen. Opplev energi, vitalitet og glede gjennom å være, ikke gjøre.

Nivå: passer for alle

Myk Ryggyoga
Myk Ryggyoga

Denne timen er spesielt tilrettelagt for deg med forskjellige rygg, bekken eller nakkeplager. Læreren har selv følt yogaens gode effekt på bekkensmerter og ryggproblemer som scoliose. Timen er rolig og utforskende og er mulig å følge uansett utfordringer.Fokus er på pust og hvordan vi selv kan øke sirkulasjon og bevegelse for å håndtere eventuelle smerter bedre og redusere stress. Her er det rom for bruk av hjelpemidler for å ha det mest mulig behagelig under øvelsene slik at de passer deg. Timen starter med bevistgjøring av pust og kropp, før vi gjør øvelser som tilpasses din kropp for å øke velvære. Timen avsluttes med en lang avspenning. Dette er timen for deg som ønsker å øke bevistheten din i forhold til ryggen din.

Nivå: åpent

Restorative Yoga
Restorative Yoga

Restorative Yoga er et kurs for deg som trenger å senke tempoet og skape et pusterom hvor du kan finne tilbake til ro og balanse. Timen består av få, rolige og samtidig styrkende øvelser – de fleste liggende eller sittende. Det vil også bli vektlagt pust og indre oppmerksomhet, hvor du kan få hjelp til å endre fokuset fra tankene og over til det som skjer i kroppen din. Du vil kunne lære hvordan du kan jobbe for å få bedre balanse i livet gjennom en bevisstgjøring av dine indre opplevelser og prosesser.

Nivå: passer for alle

Ryggyoga
Ryggyoga

Denne timen er spesielt tilrettelagt for deg med forskjellige rygg, bekken eller nakkeplager. Timen er rolig og utforskende og er mulig å følge uansett utfordringer. Fokus er på pust og hvordan vi selv kan øke sirkulasjon og bevegelse for å håndtere eventuelle smerter bedre og redusere stress. Det vil være gode øvelser for å styrke og strekke ryggen som du kan ta med deg i hverdagen. Her er det rom for alle kropper og alle øvelsene kan tilpasses ditt nivå. Timen starter med bevistgjøring av pust og kropp, før vi gjør øvelser som strekker og styrker. Timen avsluttes med en lang avspenning. Dette er timen for deg som ønsker å øke bevistheten din i forhold til ryggen din.

Nivå: åpent

Yin yoga flyt
Yin yoga flyt

I Yin yoga holder vi utvalgte yogastillinger over lengre tid, dvs. i 3-5 minutter. Dette gir oss mulighet til å tøye og styrke dyp muskulatur, bindevev og ledd/leddbånd og løse opp i blokkeringer i bindevevet/fascia, mens vi jobber med avspennende pust.
Når vi går over i en ny stilling, gjør vi dette i en flytende overgang, som stimulerer Yang delen i oss og som sørger for at qi-flyten er tilstede under praksis.

Pusten er svært viktig. Vi bruker lange og dype pust når vi praktiserer, med pust helt ned i bunnen av lungene. Dette gir god tilgang til oksygen for musklene. Det er viktig å huske at muskler som strekkes også trenger økt tilførsel av oksygen. Dyptgående og rolig pust senker produksjonen av stresshormoner i kroppen. Dette bidrar til økt ro på sikt.

Nivå: passer for alle

Våre priser
Våre priser

Prisen på våre kurs ligger på mellom kr 160 og kr 210 per gang (se timeplan).

Kurs nummer 2 i samme periode: Kr. 900,- uavhengig av kurstype og lengde.

Når du er påmeldt to kurs i samme periode, blir du regnet som “yogaentusiast” og kan gå gratis på alle andre kurs der det er ledig plass.

Pop-up klasser: kr. 220 pr. gang
Drop-in klasser: kr. 200-280 pr. gang

Når du betaler for et kurs som allerede er i gang, gir påmeldingssystemet deg automatisk prisen de resterende gangene. Oversikten viser hvor mange ganger som er igjen.

Avspenningsyoga mot stress
Avspenningsyoga mot stress

I denne rolige yogatimen er avspenning og velvære i fokus. Fint for å lande etter en hektisk dag. Du bringer oppmerksomheten til deg selv gjennom god pust, enkle organiske bevegelser og lette tøyinger som hjelper deg til å gi slipp på spenninger og redusere stress. Du vil lære gode verktøy for stressreduksjon i hverdagen.

Nivå: åpent

Energi og bindevevsyoga
Energi og bindevevsyoga – dype strekk og restitusjon

Energi og bindevevsyoga minner mye om yinyoga med sine lange, transformerende strekk av kroppen, gjerne støttet på klosser, puter, bolstere og tepper. Samtidig kan kunnskap om bindevevet hjelpe oss å forstå vår egen kropp bedre og hvordan vi kan balansere og åpne der det er for kort. I denne klassen gjør vi yoga på ullmatte. Samtidig som det kan være krevende å puste gjennom dype strekk, kan resultatet ofte være en dyp, frigjørende følelse og mer energi. Denne timen passer like godt for deg som trenger å balansere din dynamiske praksis, som for deg som er i en oppbyggende fase etter sykdom eller tretthetstilstander. Vi avslutter med restituerende øvelser på bolster og en avspenning med intensjon.

Nivå: åpent

Yoga og meditasjon mot stress
Yoga og meditasjon mot stress

Vi jobber i dette kurset særlig med å løse opp spenninger og øke fleksibiliteten i problemområder som hofter, rygg, skuldre og nakke og vi ivaretar også kjerne-musklene gjennom enkle styrkeøvelser.

Vi utforsker pustens mangfoldighet, blir bevisst hvordan den påvirker oss, og lærer hvordan vi kan ta den i bruk for å forebygge og redusere stress, bekymringer og uro. Gjennom enkle pusteøvelser som du lett kan anvende utenom kurset på egen hånd, får du gode verktøy til å skape ro, hvile og avspenning. Innføring i Mindfulness (Vipassana) meditasjon. Gjennom enkle fokuseringsøvelser øker vi tilstedeværelsen i øyeblikket samtidig som vi forebygger stress og uro. Vi lærer også hjertemeditasjon (Metta) hvor søker å utvikle medfølelse, vennlighet og generøsitet i forhold til oss selv og andre.

Nivå: passer for alle

Yoga, pust og avspenning
Yoga, pust og avspenning

Denne deilige korte ettermiddagstimen passer for deg som vil bruke enkle yogaøvelser til å roe ned og få nye energi etter jobb. Gjennom yogaens sakte rytme, dype pust, enkle meditasjons- og avspenningsteknikker får du mindre stress og mer overskudd i hverdagen. Kurset gir deg verktøy du kan bruke på egen hånd for å få bedre søvn, mindre stress, mer avspenthet og mykere kropp.

Nivå: passer for alle

Hjerteyoga
Hjerteyoga

Velkommen til en myk velgjørende yogatime med hjerteåpnere som vil bidra til å forløse følelser, og pusteøvelser som vil roe nervesystemet. Du får ulike terapeutiske verktøy hver mandag som kan anvendes hjemme når du kjenner deg stresset eller nedtrykt. Vi praktiserer mindfulness med medfølelse og metta-meditasjon som vil aktivere positive følelser som takknemlighet, vennlighet og glede.

Mindful Yoga for Stress Relief
Mindful Yoga for Stress Relief

Mindful yoga is a gentle and therapeutic yoga form inspired by modern mindfulness-based stress reduction, and can be practiced by everyone. Soft yoga postures together with breathing and mindfulness techniques offer a way to let go of stress or tension. The emphasis of this yoga style is the release of stress, anxiety, and tensions, as well as developing a more compassionate approach to our bodies and practice. Mindfulness brings us into the present moment where we learn to meet our experiences in a new and healthy way, looking into the deeper causes of stress in the mind and body and how to transform them. This therapeutic style of Hatha yoga has been inspired and informed by the modern research of yoga in clinical studies for the release of stress and anxiety. This is a soft yoga practiced slowly, suitable for all levels. The class begins and ends with a relaxation.

In English.

Nivå: Åpent for alle

Yin yoga mot stress
Yin yoga mot stress

Denna kursen vill engagera dig till en process av djup avspänning. En gåva att tillåta sig att vila! När vi droppar in till den rofyllda delen av nervesystemet kan vi återställa balans till vårt indre. Ett tillstånd så skönt och omslutande. Förvänta visdom i vilande yin yoga och fördjupnings av pusten.Välkommen till en stillnande stämning med god tid att landa!

Vi startar timmen i vilande ställning med fokus på pusten, pranayama. Sedan vilande i var ställning runt 3-5 min.

Yin yoga har fokus på yin delar av kroppen som skelett, bindeväv, ligament, organer och meridianer. I yin yogan praktiserar vi på att låta muskelspänningar få slappna av, så det vi håller spänt kan få flyt av cirkulation.Yin yoga handlar inte om att pressa sig in i ställning utan är en passiv långsam sträck där vi finner vila. Kroppen & sinn får verkligen restituera sig. 20 minuter vila motsvarar runt 2 timmar sömn.Yin yogan passar fint som ett komplement till andra mer fysiska aktiviteter. Är närande till ett stressfullt liv, utbrändhet och styvhet. Yoga mjuknar spända och styva muskler som dina höfter, din rygg och din skuldrer m.m.Fyller dig med närvaro, vila och förnyad energi.

Nivå: passer for alle

Søndags drop-in
Søndags drop-in (forhåndspåmelding)

Avslutt helgen med aktiv hvile for å gjøre deg klar for en ny uke. Det er vekselvis restorative yoga, Hatha yoga med yoga nidra og yin yoga på disse søndags kveldene. Det er halv pris på denne klassen for deg som er yogaentusiast. Meld deg på via nettsiden (du får automatisk rabatt i kassen).

Nivå: åpent