Våre moderat fysiske yogakurs passer for deg som ønsker yoga som lett trening og som liker variasjon fra det rolige til det aktive i timen. På disse kursene gjør dynamiske flytsekvenser i kombinasjon rolige stillinger og bevisstgjørende øvelser som reduserer stress og spenning. Alle timene avsluttes med liggende avspenning.

Vinterens kurs starter fra 3. januar. Timeplan er klar og påmeldingen åpner fra 1. desember. 

 

Les mer om de ulike kursene

Hatha yoga 1
Hatha yoga 1

I Hatha Yoga starter vi med varmende øvelser og dynamiske sekvenser, før vi går videre med klassiske, styrkende og mykgjørende yogastillinger. Det vil bli vektlagt både teknikk og en dypere, indre opplevelse av deg selv og kroppen din – det mer meditative aspektet av yogaen. Timen avsluttes med en god avspenning

Nivå: Passer for alle – også nybegynnere til yoga.

Hatha yoga 2
Hatha yoga 2

I denne timen blir vi godt varme med Solhilsen og varierer med ulike flytsekvenserer. Med fokus på riktig teknisk utførelse og kroppslinjeprinsipper gjør vi et stort utvalg av de klassiske yogastillingene. Vi har en leken utforskning av alt fra enkle til utfordrende yogaøvelser i en avslappet og uformell stemning med rom for å stille spørsmål. Vi fordyper oss i gode pusteøvelser og avspenning.

Nivå: litt øvet. Timen passer best for deg som har noe tidligere erfaring med yoga.

Myk yoga flyt
Myk yoga flyt

I Myk yoga flyt gjør vi både rolige øvelser som øker kroppsbevissthet og bevegelighet, og dynamiske flytsekvenser som gir varme og styrke. Timen starter med ”nullstilling av nervesystemet” gjennom fokus på pusten, og avsluttes med avspenning.  Denne korte timen kan brukes som en treningstime før eller under arbeidsdagen, eller som en energi-givende overgang fra jobb til fritid, eller fritid til jobb. Med sin kombinasjonen av bevegelse og hvile, vil denne timen gi påfyll og ny energi, samtidig som den med sine mange verktøy til stress-reduksjon, gir ro og hvile.

Nivå: Åpent for alle

Myk yoga flyt 2
Myk yoga flyt 2

Denne timen forutsetter at du har kjennskap til de vanligste yogaøvelsene og at du er vant til koordinasjonen av pust og bevegelse – ofte kalt vinyasa yoga. Vi setter sammen øvelsene i spennende og komplekse bevegelsessekvenser, eksperimenterer med organiske og sirkulære bevegelser som mykner kroppen innenfra, og vektlegger yogaens meditative aspekt. Vi holder en høy grad av meditativ konsentrasjon gjennom timen og har mindre fokus på teknikk. Timen gir en god avslutning på dagen, en deilig nullstilling fra en aktiv dag til natt og hvile. Yogastillingene og sekvensene vil variere fra de lette til krevende.

Nivå: øvet. Timen passer for deg som har tidligere erfaring med yoga og som er tiltrukket av yogaens meditative dimensjon.

Våre priser
Våre priser

Prisen på våre kurs ligger på mellom kr 160 og kr 210 per gang (se timeplan).

Kurs nummer 2 i samme periode: Kr. 900,- uavhengig av kurstype og lengde.

Når du er påmeldt to kurs i samme periode, blir du regnet som “yogaentusiast” og kan gå gratis på alle andre kurs der det er ledig plass.

Pop-up klasser: Kr. 220 pr. gang
Drop-in klasser: Kr. 200-280 pr. gang

Når du betaler for et kurs som allerede er i gang, gir påmeldingssystemet deg automatisk prisen de resterende gangene. Oversikten viser hvor mange ganger som er igjen.