Kom og nyt våre rolige yogatimer!
Vi ønsker velkommen til deg som er nybegynner i yoga og til deg som har mye erfaring. I rolig yoga får du god tid til å lytte til kroppens signaler, ta hensyn til din kropps behov, og roe ned.

Bli yogaentusiast!

Du betaler full pris for det første kurset du melder deg på, og 900 kr for det andre kurset du melder deg på i samme periode.
Når du har meldt deg på to kurs, kan du delta ubegrenset der det er ledig plass.

(E) means that the class is taught in English (Jonathan's classes) or can be taught in English upon request.

Vi har av og til noen tekniske problemer - dersom du ikke ser timeplanen klikk HER

Les mer om de ulike kursene

Organisk yoga og meditasjon gir deg enkle fysiske øvelser med vektlegging av tøying og pust. Du får styrke gjennom bedre kontakt med kroppen og på kroppens egne premisser. De fysiske øvelsene har til hensikt å øke sirkulasjonen og energiflyten i kroppen, og de gode avspenningene og meditasjonene gir en deilig blanding av ro og oppstemthet til sinnet. Kurset passer for alle, og er spesielt skapt for deg som har behov for å fylle kropp og sinn med mer velvære og energi, og deg som trenger gode teknikker for å mestre stress. Øvelsene blir tilpasset etter dine behov for å bygge opp din energi fra grunnen. Opplev energi, vitalitet og glede gjennom å være, ikke gjøre. Nivå: passer for alle

Din intensjon har kraft! Gjennom å bli mer bevisst hva du virkelig ønsker i ditt liv, kan du skape radikale forandringer!

Holistisk Yoga er kurset for deg som ønsker å bruke yoga til skape forandring. I kombinasjon med enkle fysiske øvelser som vektlegger tøying og pust benytter vi på dette kurset avspenninger og meditasjoner med affirmasjoner, visualisering og sankalpa (intensjon). Du får hjelp til å bli mer bevisst hva du virkelig ønsker og hvilke kvaliteter du vil fylle livet ditt med. De ukentlige timene og det sosiale samværet omkring yoga gir deg støtte i arbeidet med å holde en klar intensjon.

Kurset passer for alle, men er spesielt skapt for deg som er sykmeldt, utbrent, stresset eller sliten. Det gir deg gode teknikker for å mestre stress, overvinne smerte og transformere misnøye. De fysiske øvelsene blir tilpasset etter dine behov for å bygge opp din energi fra grunnen.

Nivå: passer for alle

Denne timen er spesielt tilrettelagt for deg med forskjellige rygg, bekken eller nakkeplager. Læreren har selv følt yogaens gode effekt på bekkensmerter og ryggproblemer som scoliose. Timen er rolig og utforskende og er mulig å følge uansett utfordringer.Fokus er på pust og hvordan vi selv kan øke sirkulasjon og bevegelse for å håndtere eventuelle smerter bedre og redusere stress. Her er det rom for bruk av hjelpemidler for å ha det mest mulig behagelig under øvelsene slik at de passer deg. Timen starter med bevistgjøring av pust og kropp, før vi gjør øvelser som tilpasses din kropp for å øke velvære. Timen avsluttes med en lang avspenning. Dette er timen for deg som ønsker å øke bevistheten din i forhold til ryggen din.

Nivå: åpent

En rolig og dybde- anspennende klasse hvor vi bruker rygg-mitra som redskap til å løsne opp spenninger og blokkeringer i skuldre, bryst og brys-rygg og samtidig aktivere og trene opp dypere kjernemuskulatur. Vi bruker pusten og sakte bevegelser for å bevisstgjøre bevegelsene vi utfører og slik vil vi kunne endre på belastende bevegelses-mønster vi kan ha tillagt oss gjennom tideligere stress. 

Balanserer nervesystemet og gir følelsen av å "ha bedre plass i egen kropp

Nivå: åpent

Yin yoga together with inspired poetry and ambient music create an atmosphere of deep relaxation and contemplation. This is a slow class to dive into your yoga for release and insight, and to savor the moment with beautiful sounds and timeless wisdom. The postures are held for longer periods, moving slowly with periods of rest between. The benefits of this style of practice work more with the connective tissue and ligaments, rather than the soft muscles, and have a gently stimulating effect on the energy channels, or meridians. Staying longer in each posture gives space to meet with your experience in new ways, and let go of deeper layers of holding in both the body and mind. Poetry and readings carefully selected from themes of yoga philosophy give us the opportunity to reflect on their meaning in our own practice. The class ends with some restorative postures and a long relaxation. 

Jonathan's class is taught in English (E). Anna Louisa can teach in English on demand.

Nivå: passer for alle

Organisk yoga flyt for bindevevet minner mye om yinyoga med sine lange, transformerende strekk av kroppen, gjerne støttet på klosser, puter, bolstere og tepper. Samtidig kan kunnskap om bindevevet hjelpe oss å forstå vår egen kropp bedre og hvordan vi kan balansere og åpne der det er for kort. I denne klassen gjør vi yoga på ullmatte. Samtidig som det kan være krevende å puste gjennom dype strekk, kan resultatet ofte være en dyp, frigjørende følelse og mer energi. Denne timen passer like godt for deg som trenger å balansere din dynamiske praksis, som for deg som er i en oppbyggende fase etter sykdom eller tretthetstilstander. Vi avslutter med restituerende øvelser på bolster og en avspenning med intensjon. Nivå: åpent

Mindful yoga is a gentle and therapeutic yoga form inspired by modern mindfulness-based stress reduction, and can be practiced by everyone. Soft yoga postures together with breathing and mindfulness techniques offer a way to let go of stress or tension. The emphasis of this yoga style is the release of stress, anxiety, and tensions, as well as developing a more compassionate approach to our bodies and practice. Mindfulness brings us into the present moment where we learn to meet our experiences in a new and healthy way, looking into the deeper causes of stress in the mind and body and how to transform them. This therapeutic style of Hatha yoga has been inspired and informed by the modern research of yoga in clinical studies for the release of stress and anxiety. This is a soft yoga practiced slowly, suitable for all levels. The class begins and ends with a relaxation.

The class is taught in English (E).

Nivå: Åpent for alle

Mindful Restorative Yoga er et kurs for deg som trenger å senke tempoet og skape et pusterom hvor du kan finne tilbake til ro og balanse. Timen består av få, rolige og samtidig styrkende øvelser – de fleste liggende eller sittende. Det vil også bli vektlagt pust og indre oppmerksomhet, hvor du kan få hjelp til å endre fokus fra tankene og over til det som skjer i kroppen din. Du vil kunne lære hvordan du kan jobbe for å få bedre balanse i livet gjennom en bevisstgjøring av dine indre opplevelser og prosesser. Nivå: passer for alle

Vi jobber i dette kurset særlig med å løse opp spenninger og øke fleksibiliteten i problemområder som hofter, rygg, skuldre og nakke og vi ivaretar også kjerne-musklene gjennom enkle styrkeøvelser.

Vi utforsker pustens mangfoldighet, blir bevisst hvordan den påvirker oss, og lærer hvordan vi kan ta den i bruk for å forebygge og redusere stress, bekymringer og uro. Gjennom enkle pusteøvelser som du lett kan anvende utenom kurset på egen hånd, får du gode verktøy til å skape ro, hvile og avspenning. Innføring i Mindfulness (Vipassana) meditasjon. Gjennom enkle fokuseringsøvelser øker vi tilstedeværelsen i øyeblikket samtidig som vi forebygger stress og uro. Vi lærer også hjertemeditasjon (Metta) hvor søker å utvikle medfølelse, vennlighet og generøsitet i forhold til oss selv og andre.

Nivå: passer for alle

The Wonder of a Pause. Denna kursen vill engagera dig till en process av djup avspänning. Vi saktar ner tempot och blir längre i yinställningarna. Vi släpper på stress och spänningar. Timmen avslutas alltid med en längre guidad avspänning.

Yin är sammankopplad med kvaliteter av stillhet och receptivitet.
Kursen fyller ditt behov för att landa på djupet och uppleva det som väcks till liv i denna varande närvaron, utan allt det som förväntas av oss i det aktivia vardagslivet.

“ How beautiful it is to do nothing and then to rest afterward.” (Spansk ordtak)

Hvilende yin yoga är Fatimas mildare form av yin yoga där fokus är att stötta upp ställningarna med bolster och kuddar så du lättare kan vara i dessa ställningarna och likväl uppleva en mild sträck i det som är styvt och stramt.

Yin yoga har sina rötter i fem elementerna, meridianer, liggande och sittande positioner, samt mindfulness. Positionerna kännetecknas av att de är passiva och att sträcken är mild. Det är fokus på bindevävet. Vi håller varje position i minst 3-5 minuter.

Nivå: passer for alle

Denne deilige korte ettermiddagstimen passer for deg som vil bruke enkle yogaøvelser til å roe ned og få nye energi etter jobb. Gjennom yogaens sakte rytme, dype pust, enkle meditasjons- og avspenningsteknikker får du mindre stress og mer overskudd i hverdagen. Kurset gir deg verktøy du kan bruke på egen hånd for å få bedre søvn, mindre stress, mer avspenthet og mykere kropp.

Nivå: passer for alle