Alle dynamiske yogaformer styrker rygg og mage, ben og armer. Vi bruker sekvenser av yogastillinger som lenkes i hverandre i takt med inn- og utånding. Det er en del belastning av armer og skuldre i de dynamiske yogaformene, så hvis du har skader eller problemer med skuldre, armer, hender og håndledd, bør du heller velge et rolig yogakurs.

Les mer om de ulike kursene

I hatha-yoga starter vi med varmende øvelser og dynamiske sekvenser, før vi går videre med klassiske, styrkende og mykgjørende yogastillinger. Det vil bli vektlagt både teknikk og en dypere, indre opplevelse av deg selv og kroppen din – det mer meditative aspektet av yogaen. Timen avsluttes med en god avspenning

Nivå: Passer for alle – også nybegynnere til yoga.

I denne timen blir vi godt varme med Solhilsen og varierer med ulike flytsekvenserer. Med fokus på riktig teknisk utførelse og kroppslinjeprinsipper gjør vi et stort utvalg av de klassiske yogastillingene. Vi har en leken utforskning av alt fra enkle til utfordrende yogaøvelser i en avslappet og uformell stemning med rom for å stille spørsmål. Vi fordyper oss i gode pusteøvelser og avspenning.

Nivå: litt øvet. Timen passer best for deg som har noe tidligere erfaring med yoga.

In this soft flow class, we breathe consciously through a gently warming and energizing flow sequence with longer stretches and relaxation at the end, integrating mindfulness into vinyasa yoga. In English.

Nivå: Passer for alle

Denne timen forutsetter at du har kjennskap til de vanligste yogaøvelsene og at du er vant til koordinasjonen av pust og bevegelse – ofte kalt vinyasa yoga. Vi setter sammen øvelsene i spennende og komplekse bevegelsessekvenser, eksperimenterer med organiske og sirkulære bevegelser som mykner kroppen innenfra, og vektlegger yogaens meditative aspekt. Vi holder en høy grad av meditativ konsentrasjon gjennom timen og har mindre fokus på teknikk. Timen gir en god avslutning på dagen, en deilig nullstilling fra en aktiv dag til natt og hvile. Yogastillingene og sekvensene vil variere fra de lette til krevende.

Nivå: øvet. Timen passer for deg som har tidligere erfaring med yoga og som er tiltrukket av yogaens meditative dimensjon.