Vi har mange ulike kurs som passer til ulike nivåer. På timeplanen kan du både velge kurs sortert etter kurstype, nivå og kursets navn. Kontakt oss gjerne hvis du lurer på hva du skal velge. Her finner du en enkel oversikt og veiledning.

 

Kursene er delt inn i følgende kategorier som indikerer den fysiske intensiteten i timene:

Ashtanga yoga

En dynamisk og fysisk krevende yogaform som gir god trening og styrke. I Ashtanga yoga 1 bruker vi mange forberedende øvelser for å få en lettere inngang til Ashtanga yogas tradisjonelle øvelser som alltid er like og gjøres i samme rekkefølge. På Ashtanga yoga 2 blir du ledet gjennom den tradisjonelle rekkefølgen av stillinger. På Ashtanga yoga Mysore får du gjøre øvelsene på egenhånd med individuell veiledning. Hvis du ikke har gjort yoga tidligere, kan det være fint å starte med en av de moderat fysiske yogatypene (les under) hvis du ikke er vant til oppmerksom bevegelse eller trening.
Les mer om Ashtanga yoga og meld deg på

Dynamiske yogaformer

Det finnes ulike former for dynamisk yoga. Vi har flere ulike varianter: ViryaYoga som vektlegger riktig teknikk, Dynamisk yoga som vektlegger den meditative flyten i timen, Jivamukti yoga som vektlegger filosofi og flytsekvenser til oppløftende musikk og Vinyasa yoga som vektlegger flyt og tempo. Alle kurstyper gir deg varme og styrke i kroppen, koordinasjon og balanse, og passer for deg som ønsker å bruke yoga som trening. Hvis du ikke har gjort yoga før og ikke er vant til å trene, kan det være bra å starte med ViryaYoga 1 eller Hatha yoga 1 (les under kategorien Moderat fysisk yoga).
Les mer om de dynamiske yogaformene og meld deg på

Moderat fysisk yoga

Klassene i denne kategorien legger vekt på kroppsbevissthet og meditativ fysisk yoga hvor øvelsene går langsommere enn i de dynamiske yogaformene, og det blir mer tid til å kjenne etter og bli oppmerksom på effekten av øvelsene. Hatha yoga 2 og Myk yoga flyt 2 passer for deg som har gjort noe yoga før.
Les mer om de moderat fysiske yogaklassene og meld deg på

Rolig yoga

Disse timen gir deg mye ro, og de fysiske øvelsene er enkle og kan gjøres av hvem som helst. Mens EnergiYoga vektlegger øvelser som øker sirkulasjon og energiflyt, gir Yin yoga sakte strekking og åpning av kroppen, Holistisk yoga bygger opp energi fra grunnen, Avspenningsyoga gir ro og hvile og på Yoga og meditasjon mot stress lærer du meditasjon i tillegg til den fysiske yogaen. Myk Ryggyoga er for deg som har vondt i rygg eller bekken.
Les mer om de veldig rolige yogaformene og meld deg på 

Vi har kurs med ulike fokus:

  • velvære og bevegelighet (f.eks. Myk yoga flyt og EnergiYoga)
  • styrkende trening og oppløftende energi (f.eks. Dynamisk yoga, Viryayoga, Hatha yoga, EnergiYoga og Ashtanga yoga)
  • avspenning, ro og meditasjon (f.eks. Yoga og meditasjon mot stress, Holistisk yoga, Avspenningsyoga mot stress, Yin yoga, Mindful Yoga for Stress Relief)
  • kroppsbevissthet (f.eks. Myk Ryggyoga og Hatha yoga)
  • restituering etter skader eller sykdom (f.eks Holistisk yoga, Myk Ryggyoga, og Avspenningsyoga)
  • myk energigivende trening ved tretthet (f.eks. Holistisk yoga)
  • teknikker som åpner meridianene, øker energiflyten i kroppen og gir bedre søvn (f.eks. EnergiYoga, Myk flyt og yin morgenyoga, Yin yoga og Avspenningsyoga)

Vår målsetning er å gi deg et velgjørende pusterom i hverdagen og nyttige redskaper som kan øke din livskvalitet i dagliglivet utenfor yogarommet. Vi ønsker å gi deg yogaens essens: nærvær.

  • Yoga er bevegelser og stillinger som gjøres med tilstedeværelse.
  • Pusten brukes som et fokus i all yoga, som et virkemiddel til avspenning, til økt bevegelighet, for koordinasjon og styrke.
  • Gjennom tilstedeværelse i kroppen og pusten kommer du nærmere deg selv.
  • Yoga gir ro og energi.
ASHTANGA YOGA

Ashtanga yoga er en dynamisk yogaform med øvelser som blir gjort i en bestemt rekkefølge.

DYNAMISK YOGA

Dynamisk yoga bygger opp kroppens styrke, nevromotorikk, balanse og koordinasjon.

 

 

MODERAT YOGA

Våre moderat fysiske yogakurs passer for deg som ønsker yoga som lett trening og liker variasjon.

ROLIG YOGA

Rolig yoga passer for deg som er ny til yoga og ønsker en rolig start, har skader eller restituerer.